Endelig i Peru!

Ak ja! Så er jeg kommet til Peru!

Jeg fulgtes med en af LM’s volontører herned – og det var super, at have en anden dansker med lige de første par dage i Peru!


IMG_8970 IMG_8975 IMG_8978


Efter lang flyvetur, og et smut til Lima med 5 timers vente-kø hos Interpol, er jeg endelig nået frem til Arequipa!

Her skal jeg bo i 4 uger hos den søde familie og gå på sprogskole. Hos familen bor også 2 andre studerende og det rigtig hyggeligt, at være flere lidt i samme båd! Det er to piger, den ene fra Schweiz og den anden fra Californien – heldigvis har Hillary været her længe og kan sættes os lidt ind i tingene. Med “tingene” mener jeg fx hvordan at finde hen rundt via combi – og det er noget af det som har været med til at danne mit første indtryk af Peru! Jeg har ikke været vant til at køre meget med bus i danmark – men her er det bogstaveligt talt bare med at springe på når chancen byder sig, og så holde fast og følge godt med, for skiltning osv. Er der ikke så meget af i den lille overfyldte combi-bus. Men trafikken i Peru er noget af det mest charmerende! 1. tur på vej gennem Lima – jeg kunne ikke andet end bare at smile, for gennem trafikken mærker man virkelig, at i den by bor 1/3 af Perus befolkning.


De første par dage her i Arequipa har jeg brugt på at se lidt af byen.. Anita, den anden studerende jeg bor med, kendte et tysk par, fra et tidligere sprogskoleophold, som var på rundrejse i Peru. Dem joinede vi på et par ture rundt i byen, og på udflugt til en mølle – Molino de Sabadía – lidt udenfor Arequipa. Det har været fint, at have dem at følges lidt med rundt og få et første indtryk af den smukke bjergby Arequipa.


P1000183

P1000220

P1000198

P1000189

Kartofler i alle slags, smag og farver er bestemt at finde i Peru!


P1000210

Mit første møde med Perus kendte dyr. Denne spytte-glade og pænt aggresive fætter fulgte os både med øjnene (og senere kroppen da vi stak i løb) og truede med klamhed imod os indtil Anita endelig bevægede sig lidt for tæt på og den fik trangen opfyldt. 😉


Den anden dag mødte jeg familiens datter og hendes kusine, samt en australsk studerende, som nogle gange kommer her i huset, og hans ven, til en hyggelig spilleaften. Selvom jeg kun lige havde mødt dem, var det enormt hyggeligt! Indtil videre har jeg kun mødt dejlige og rare mennesker i Peru, og det var fantastisk at møde nogle andre unge kristne at snakke med. Vi talte om hvor befriende det er at være sammen som kristne, kunne høre hinandens vidnesbyrd og have et fællesskab med hinanden – det er specielt at mærke hvordan troen kan skabe en helt unik “connection” mellem mennesker – mennesker fra hver sin ende af verden, hver sin kultur, og hver sin humor – kan sammenknyttes pga. fælles tro! Den aften var en meget bemærkelsesværdig oplevelse!

Det hele er naturligvis en smule overvældende og meget forvirrende her i starten, men jeg er sikker på det bliver nogle gode dage i Arequipa, og jeg føler mig meget tryg ved de mennesker som jeg omgås her 🙂

4 meninger om “Endelig i Peru!

  1. Kirsten Thorbjørn Hansen

    Hej Lærke
    Hvor godt at høre at du er nået godt frem til dit første bestemmelses sted. Dejligt at vide du er omgivet af dejlige mennesker. Det kunne dog lyde som om dyrerne er nogle man skal gå pænt udenom.
    Knus fra Kirsten og c/o

    Liked by 1 person

  2. Peter Nord Hansen

    Hej Lærke
    V i sidder på Sejerø og taler om, hvordan mon du har det i Peru. Jeg skal hilse dig fra mor, mormor og morfar.
    Nu er terrassen iøvrigt omtrent færdig.
    Knus fra far

    Like

    1. Hej Paps, mutti og mormor og morfar – jeg har det vældig bra i Perú, og har idag været ude og se på flotte kirker 🙂
      Jeg håber I har det rigtig rigtig godt på øen – hils mormor og morfar mange gange fra mig 🙂

      Like

Skriv en kommentar